IG&D Doetinchem

Persbericht: Doetinchems Coronapakket biedt extra steun!

Doetinchems Coronapakket biedt extra steun

Op zaterdag 18 december nam het kabinet aanvullende maatregelen in de aanpak van het coronavirus. Deze maatregelen raken íedereen in onze samenleving, maar bepaalde groepen extra hard. Het college van B en W van Doetinchem stelde daarom dinsdag 21 december het Doetinchems Coronasteunpakket vast. Met dit pakket ondersteunt de gemeente ondernemers, kwetsbare ouderen, jongeren, stichtingen en verenigingen.
Het Doetinchemse Coronasteunpakket bestaat uit de volgende maatregelen:

• Bezoekers in de binnenstad krijgen van winkeliers tot 31 januari 2022 een gratis uitrijkaart voor de Varkensweide, Catharinagarage en Amphiongarage;
• De inning van de lokale heffingen voor alle ondernemingen worden tot 1 juli 2022 uitgesteld als de betreffende onderneming hierom verzoekt;
• Om de click & collect en (maaltijd)bezorging beter te faciliteren, mogen ondernemers in de binnenstad op ruimere tijden met de auto in de binnenstad rijden;
• Zelfstandigen die tijdelijk onvoldoende inkomen hebben kunnen een aanvraag doen voor aanvulling van hun inkomen bij het Ondernemerssteunpunt;
• Het Ondernemerssteunpunt helpt ondernemers met hun individuele (hulp)vragen op het gebied van ondernemen en Corona;
• Verenigingen en stichtingen kunnen extra (financiële) steun aanvragen. Deze steun kan bestaan uit een eenmalige gift van € 250,- of een bedrag toegekend op basis van de ‘Subsidieregeling Maatwerk Corona-ondersteuning (een groter bedrag). Ga voor meer informatie naar Coronaloket van de gemeente Doetinchem.
• Samen met onze partners in het sociale domein zorgt de gemeente voor extra aandacht en activiteiten voor de kwetsbare groepen in onze samenleving zoals onder andere ouderen, jongeren, vrijwilligers, mantelzorgers en daklozen.

Vervolg
Gemeente Doetinchem blijft de effecten van de coronapandemie op de lokale samenleving monitoren en waar mogelijk en gewenst extra aanvullende ondersteuning bieden.
Ledenbijeenkomsten
Open Bedrijvendag Doetinchem vrijdag 23 september 2022
Dag van de Ondernemer vrijdag 18 november 2022
Algemene Ledenvergadering dinsdag 29 november 2022